Siirry sisältöön

Digikulta tulokset

Digikulta logo

DIGI KULTTUURITAPAHTUMAT -​päätöswebinaari 4.12.2023 Tallenne(siirryt toiseen palveluun)

Materiaalit:

Digikulta Linktree (siirryt toiseen palveluun)

WinNova

Digikulta-hankkeen tavoitteena on ollut kulttuuri- ja tapahtuma-alan digiosaamisen kasvattaminen sekä virtuaalisten oppimisympäristöjen luominen WinNovan Porin ja Rauman kampusten matkailualalle. Hankkeessa on käytetty CTRL Realityn Tarina-sovellusta uudenlaisten, interaktiivisten ja innovatiivisten elämysten luomiseen lisätyn todellisuuden (AR) avulla. Lisätty todellisuus tuo palveluun tai tilaan elämyksellisyyttä, se luo markkinoinnista moniulotteista ja tekee oppimisesta entistäkin mielenkiintoisempaa. Sovelluksen avulla luotuja lisätyn todellisuuden ympäristöjä on hyödynnetty alan toimijoiden digiosaamisen parantamiseen tähtäävissä koulutuksissa. Jatkossa niitä tullaan hyödyntämään osana WinNovan matkailualan opetusta.

Tarina-pilotoinnit

Digikulta-hankkeessa toteutetut Tarina-sovelluksen sisältöpilotit on kuvattu tällä sivustolla videoklippeinä.

Lisätty todellisuus oppaana -pilotoinnit(siirryt toiseen palveluun)

TARINA ON VALLANKUMOUKSELLINEN LISÄTYN TODELLISUUDEN (AR) ALUSTA, JOKA VIE KAUPUNKIKIERROKSEN, MUSEOKOKEMUKSEN, OPPIMISALUSTAN TAI MINKÄ TAHANSA MARKKINOINTI-IDEAN AIVAN UUSIIN ULOTTUVUUKSIIN!

Lisätietoja Tarina-sovelluksesta Ctrl Realityn sivuilta(siirryt toiseen palveluun).

Thinglink-pilotoinnit

Kirjurinluoto(siirryt toiseen palveluun)

Hotel X, Reception(siirryt toiseen palveluun)

Rauman Pyhän Ristin kirkko(siirryt toiseen palveluun)

Asiantuntijahaastattelut ja lyhytvideot

Digikulta-hankkeessa haastateltiin kahta asiantuntijaa:

  • Tapahtuma- ja kulttuurialan digitalisoitumisen ammattilainen Marko Harinen
  • Freelance-yrittäjä Ville Heikkarainen

Haastattelussa asiantuntijoilta kysyttiin muun muassa sitä, miten digitalisaatio vaikuttaa tapahtuma- ja kulttuurialoihin ja pyydettiin käytännön vinkkejä virtuaaliratkaisujen hyödyntämisestä alalla.

Matkailupelit

Matkailupeli(siirryt toiseen palveluun) (yksilö)

Matkailupeli (siirryt toiseen palveluun) (pari)

SAMK

Hyppää sisään Satakunnan ammattikorkeakoulun luomaan virtuaaliseen oppimisympäristöön! Oppimisympäristöstä löydät interaktiivisia virtuaalikursseja, joissa voit tutkia ja testailla digitalisaation nostattamia aiheita, kuten tekoälyä, täysin maksutta. Aiheet on pohdittu erityisesti taiteilijoita ja kulttuurialan toimijoita ajatellen, mutta kuka vain voi hyötyä oppimisympäristön sisällöistä.
Kerää digitalisaation tuomat opit omaan tahtiin, missä tahansa, milloin tahansa.

Sataedu

Oletko kiinnostunut rakentamaan interaktiivista kokemusta Thinglinkin kautta? Täältä löydät vinkkejä ja temppuja joidenkin nykyisten ominaisuuksien hyödyntämiseen sekä esimerkkejä erilaisiin käyttötarkoituksiin.

Palmgren konservatorio

Tule tutustumaan virtuaalisten ympäristöjen oppaaseen, jossa käymme läpi mm. Pelillistämisen teemaa, virtuaalitodellisuutta, lisättyä todellisuutta, striimausta ja digitaalisessa ympäristössä huomioitavia seikkoja.

Alta löydät myös Palmgrenin virtuaalikierroksen, virtuaalisen Pop & Rock -konsertin, tietoa artisteista ja heidän soittimistaan tarkoilla 3D-malleilla täydennettynä.

Digikulta Todellisuus 2.0


Facebook(siirryt toiseen palveluun), Instagram (siirryt toiseen palveluun)& Twitter(siirryt toiseen palveluun): @digikulta

Hankkeen materiaalit myös sivulta https://linktr.ee/digikulta(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)