Digikulta tulokset
DIGI KULTTUURITAPAHTUMAT -päätöswebinaari 4.12.2023 Tallenne(siirryt toiseen palveluun)
Materiaalit:
- SAMK / Tulevaisuuden taiteilija
- Sataedu / Pelisuunnittelu opetuksessa: Digitaaliset työkalut
- Palmgren konservatorio / Virtuaaliset sävelet: Musiikin ja tapahtumien uusi aika
- WinNova / Lisätty todellisuus oppaana ja kulttuurin rikastuttajana
Digikulta Linktree (siirryt toiseen palveluun)
WinNova
Digikulta-hankkeen tavoitteena on ollut kulttuuri- ja tapahtuma-alan digiosaamisen kasvattaminen sekä virtuaalisten oppimisympäristöjen luominen WinNovan Porin ja Rauman kampusten matkailualalle. Hankkeessa on käytetty CTRL Realityn Tarina-sovellusta uudenlaisten, interaktiivisten ja innovatiivisten elämysten luomiseen lisätyn todellisuuden (AR) avulla. Lisätty todellisuus tuo palveluun tai tilaan elämyksellisyyttä, se luo markkinoinnista moniulotteista ja tekee oppimisesta entistäkin mielenkiintoisempaa. Sovelluksen avulla luotuja lisätyn todellisuuden ympäristöjä on hyödynnetty alan toimijoiden digiosaamisen parantamiseen tähtäävissä koulutuksissa. Jatkossa niitä tullaan hyödyntämään osana WinNovan matkailualan opetusta.
Tarina-pilotoinnit
Digikulta-hankkeessa toteutetut Tarina-sovelluksen sisältöpilotit on kuvattu tällä sivustolla videoklippeinä.
Lisätty todellisuus oppaana -pilotoinnit(siirryt toiseen palveluun)
Lisätietoja Tarina-sovelluksesta Ctrl Realityn sivuilta(siirryt toiseen palveluun).
Thinglink-pilotoinnit
Kirjurinluoto(siirryt toiseen palveluun)
Hotel X, Reception(siirryt toiseen palveluun)
Rauman Pyhän Ristin kirkko(siirryt toiseen palveluun)
Asiantuntijahaastattelut ja lyhytvideot
Digikulta-hankkeessa haastateltiin kahta asiantuntijaa:
- Tapahtuma- ja kulttuurialan digitalisoitumisen ammattilainen Marko Harinen
- Freelance-yrittäjä Ville Heikkarainen
Haastattelussa asiantuntijoilta kysyttiin muun muassa sitä, miten digitalisaatio vaikuttaa tapahtuma- ja kulttuurialoihin ja pyydettiin käytännön vinkkejä virtuaaliratkaisujen hyödyntämisestä alalla.
- Asiantuntijahaastattelut ja lyhytvideot(siirryt toiseen palveluun)
- Lyhytvideoiden kysymysosio(siirryt toiseen palveluun)
Matkailupelit
SAMK
Hyppää sisään Satakunnan ammattikorkeakoulun luomaan virtuaaliseen oppimisympäristöön! Oppimisympäristöstä löydät interaktiivisia virtuaalikursseja, joissa voit tutkia ja testailla digitalisaation nostattamia aiheita, kuten tekoälyä, täysin maksutta. Aiheet on pohdittu erityisesti taiteilijoita ja kulttuurialan toimijoita ajatellen, mutta kuka vain voi hyötyä oppimisympäristön sisällöistä.
Kerää digitalisaation tuomat opit omaan tahtiin, missä tahansa, milloin tahansa.
Sataedu
Oletko kiinnostunut rakentamaan interaktiivista kokemusta Thinglinkin kautta? Täältä löydät vinkkejä ja temppuja joidenkin nykyisten ominaisuuksien hyödyntämiseen sekä esimerkkejä erilaisiin käyttötarkoituksiin.
Palmgren konservatorio
Tule tutustumaan virtuaalisten ympäristöjen oppaaseen, jossa käymme läpi mm. Pelillistämisen teemaa, virtuaalitodellisuutta, lisättyä todellisuutta, striimausta ja digitaalisessa ympäristössä huomioitavia seikkoja.
Alta löydät myös Palmgrenin virtuaalikierroksen, virtuaalisen Pop & Rock -konsertin, tietoa artisteista ja heidän soittimistaan tarkoilla 3D-malleilla täydennettynä.
Facebook(siirryt toiseen palveluun), Instagram (siirryt toiseen palveluun)& Twitter(siirryt toiseen palveluun): @digikulta
Hankkeen materiaalit myös sivulta https://linktr.ee/digikulta(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)