WinNovan tunnustuspalkinnot vuodelta 2022
WinNovan koko henkilöstölle suunnatun tilinpäätösinfon yhteydessä jaettiin sisäisiä tunnustuksia vuodelta 2022.
Vuoden 2022 asiakaspalveluasenne
Palvelu on yksi WinNovan arvoista. Vuoden asiakaspalveluasenne -palkinto perustuu tähän arvoon ja voittajat valitaan vuosittain WinNovan henkilöstön antamien äänien perusteella Pori/Ulvila-alueella ja Rauma/Laitila-alueella työskentelevälle winnovalaiselle.
Viidennen kerran jaetun Vuoden asiakaspalveluasenne -palkinnon saivat Niina Engblom (Pori/Ulvila) ja Tapio Vesanto (Rauma/Laitila).
Vuoden asiakaspalveluasenne Pori/Ulvila Niina Engblom
Perusteluita valinnalle:
- Niinalta saavat aina apua ja tukea niin henkilökunta kuin opiskelijatkin, hän on nopeasti reagoiva ja tietää vastauksen kaikkiin kysymyksiin.
- Hänellä on mahtava asiakaspalveluasenne, mikä näkyy myös hänen työssään maahanmuuttajien uraohjaajana. Hänellä on erittäin lämminhenkinen suhtautuminen kaikkiin ja vilpitön halu palvella niin opiskelu- kuin työllistymisasioissakin.
- Niina tekee loistavaa kehitystyötä omalla sektorillaan ja pitää samalla maahanmuuttajakouluttajat informoituna kaikista seudun tapahtumista ja maahanmuuttajiin liittyvistä asioista.
Vuoden asiakaspalveluasenne Rauma/Laitila Tapio Vesanto
Perustelut valinnalle:
- Tapiolla on hyvä asiakaspalveluasenne, joka näkyy monin eri tavoin. Hän on ollut hyvin tavoitettavissa puhelimitse, vastaa viesteihin nopealla aikataululla ja tulee paikalle aina kuin suinkin mahdollista ja se on asian kannalta olennaista. Kiire ei näy asiakkaan suuntaan, eikä myöskään turhautuminen useista kysymyksistä.
- Tapio ohjaa selkeästi asioissa ja ohjauksen ansiosta moni asia ratkeaa. Hän suhtautuu asiallisesti ja kunnioittaen myös sisäisiin asiakkaisiin.
- Tapio erottuu asiakaspalvelun osalta edukseen rauhallisuudellaan, ystävällisyydellään ja avuliaisuudellaan, hän on joustava lähituki!
WinNovan laatupalkinto 2022
WinNovan sisäisen laatupalkintokilpailun tavoitteena on kasvattaa henkilöstön laatutietoisuutta sekä sitoutumista laatutyöhön ja toiminnan jatkuvaan parantamiseen. Tavoitteena on myös löytää ja tunnistaa WinNovan sisäisiä hyviä käytänteitä, niiden levittäminen koko työyhteisömme hyödynnettäväksi sekä tukea toinen toiseltamme oppimista. Päätöksen voittajasta ja kunniamaininnoista tekee johtoryhmä laadunhallintatiimin esityksen perusteella.
WinNovan laatupalkinto jaettiin nyt jo viidennen kerran. Vuoden 2022 teemana oli palautekulttuuri.
Laatupalkinto myönnettiin OLO- ja VALO-hankkeissa luodulle palautekulttuuria edistävälle toimintamallille. Työryhmässä ovat toimineet Mirva Julkunen, Tiina Kallio, Maarit Nikmo ja Tamara Palmros-Aalto.
Vuoden 2022 pedagoginen teko
WinNovan pedagogisen teon palkitsemisen tarkoituksena on nostaa oppimista ja osaamista edistävien pedagogisten toteutustapojen arvostamista sekä tuoda ne näkyväksi. Palkinnon voittavaa pedagogista tekoa voivat ehdottaa kaikki WinNovan ja opiskeluhuollon henkilöstöön kuuluvat. Päätöksen voittajasta ja kunniamaininnoista tekee pedagoginen johtoryhmä.
Vuoden 2022 pedagoginen teko: Taitaja2022-projekti
Vuoden 2022 pedagogiseksi teoksi valittiin ehdotuksen perusteella Taitaja2022-projekti kokonaisuudessaan, joka osallisti suunnitteluun ja muuhun valmisteluun, toteutukseen ja jälkitoimiin hurjan määrän WinNovan henkilöstöä ja opiskelijoita.
Pedagoginen teko -kunniamaininnat
Vuoden 2022 pedagoginen teko -kunniamaininnat myönnettiin opinto-ohjaajien tiimille HOKS-seurantakokousmallin luomisesta ja Rauman hyvinvointi- sekä sosiaali- ja terveysalan työryhmälle Satu Jokitulppo, Eija Kallio, Maarit Nieminen, Piia Paavola, Miija Rintala ja Susanna Vahteristo Kohtaamiskammari-oppimisympäristön ideoinnista ja lanseerauksesta.